MR D.I.Y. Mengukuhkan Kedudukan Sebagai Peneraju Peruncitan Perkakas Rumah di Asia Tenggara
Kumpulan MR D.I.Y., peruncit perkakas rumah terkemuka di rantau ini, sekali lagi mengukuhkan kedudukannya sebagai peneraju industri dengan meraih kemenangan ketujuh berturut-turut di World Branding Awards (WBA).
Pada edisi ke-17 anugerah berprestij yang dianjurkan oleh World Branding Forum, MR D.I.Y. dinobatkan sebagai “Jenama Peruncit Perkakas Rumah Terbaik” dalam Kategori Anugerah Serantau, yang mencerminkan kejayaannya di empat pasaran utama iaitu Malaysia, Thailand, Indonesia, dan Filipina. Sebelumnya, MR D.I.Y. telah meraih tiga Anugerah Kebangsaan dalam kategori Perkakas Rumah pada 2018 hingga 2020, sebelum menyusul kemenangan Anugerah Serantau dalam kategori yang sama sejak 2021 hingga 2023.
Ketua Pemasaran Kumpulan MR D.I.Y., Alex Goh, menyambut gembira kemenangan ini dengan berkata, “Kami amat teruja dapat meraih World Branding Award untuk tahun ketujuh berturut-turut. Kami komited untuk terus memberikan nilai terbaik, perkhidmatan pelanggan yang cemerlang, dan pengalaman membeli-belah yang menarik, sambil mencipta impak positif di setiap komuniti tempat kami beroperasi. Kemenangan ini mengesahkan janji ‘Always Low Prices,’ yang terus memenangi hati pelanggan kami.”
Goh turut merakamkan ucapan tahniah kepada pemenang anugerah lain dan menekankan bahawa pencapaian ini tidak akan tercapai tanpa sokongan padu daripada kakitangan, rakan kongsi, dan pelanggan mereka di seluruh rantau ini. “Anugerah ini menjadi pengingat bahawa usaha kami memberi impak yang nyata,” tambah beliau.
MR D.I.Y. memulakan perjalanannya di Malaysia pada tahun 2005 sebagai sebuah kedai perkakas tradisional dan kini mempunyai lebih daripada 4,000 cawangan di seluruh rantau ini. Dengan sokongan kakitangan dari pelbagai negara termasuk Malaysia, Thailand, Brunei, Indonesia, Singapura, Filipina, Kemboja, India, Turki, Sepanyol, Vietnam, Bangladesh, dan Poland, jenama ini terus berkembang pesat.
Edisi ke-17 World Branding Awards diadakan pada 26 November 2024 di Tower of London, United Kingdom, dan menyaksikan penyertaan 1.3 juta pengguna serta 4,450 jenama dari 66 negara. Anugerah Serantau ini diberikan kepada jenama yang menduduki kedudukan teratas di beberapa negara dalam sesebuah rantau. Kemenangan ini juga mengukuhkan kedudukan MR D.I.Y. di peringkat global, berkongsi penghormatan ini bersama jenama terkemuka seperti Farm Fresh, Spritzer, Munchy’s, Getha, Rotiboy, PETRONAS, dan Putrajaya Holdings.
Untuk maklumat lanjut, layari laman web rasmi MR D.I.Y. di www.mrdiy.com atau ikuti mereka di media sosial di Facebook dan Instagram.