PENANGAN MELUR UNTUK FIRDAUS RAIH 11 JUTA PENONTON !
Pada 15 Julai, Melur Untuk Firdaus, sebuah drama bersiri, telah menamatkan tayangannya dalam slot masa Lestary yang menggembirakan 11 juta penonton di Malaysia. Di samping itu, 823 juta penglibatan media sosial dihasilkan oleh gandingan lakonan utama Meerqeen dan Anna Jobling yang menarik sepanjang 28 episod televisyen. (sumber: penilaian Nielsen untuk tempoh Mei–Julai 2022).
Sehingga 200 profil kelab peminat di media sosial telah dicipta oleh peminat dari Malaysia, Indonesia, Singapura, Filipina, Brunei, dan Thailand sejak debut drama itu di Asia Tenggara, di mana ia telah mencetuskan trend.
Penonton mahu drama ini diteruskan untuk musim kedua berdasarkan maklum balas yang mereka terima melalui media sosial, terutamanya memuji pelakon kegemaran mereka seperti Meerqeen, Anna Jobling, Fimie Don, dan Nesa Idrus kerana berkesan memenuhi watak yang diberikan.
Populariti lagu Duka Sepalik Tawa nyanyian Puteri Khareeza daripada OST Melur Untuk Firdaus yang mendapat 1.8 juta tontonan YouTube dalam tempoh kurang sebulan, membawa kegembiraan kepada ramai pihak. Ia juga berjaya menduduki tempat ketiga dalam carta pop terbaharu Spotify dan kini “trending” di YouTube, di mana ia mempunyai kedudukan muzik 23.
Diadaptasi daripada buku Cik Nor Cinta, Melur Untuk Firdaus ialah drama Zamri Zakaria yang mengisahkan Firdaus Iskandar (Meerqeen), yang tidak bersetuju dengan hasrat ibu bapanya untuk mengahwini Melur kerana sudah mempunyai teman wanita bernama Dee. Dee mempunyai 48 jam untuk mengahwini Firdaus selepas ibu bapanya memberi kebenaran. Dee bagaimanapun tidak bersedia untuk berkahwin. Dia suka Firdaus, oleh itu Melur (Anna Jobling) kecewa. Firdaus dikenakan tujuh syarat dalam usaha Melur untuk memenangi hatinya.
Layari www.xtra.com.my dan ikuti laman media sosial rasmi TV3 Malaysia di Facebook, Instagram, dan Twitter untuk butiran tambahan dan berita terkini mengenai rancangan TV3.